Miks on veini turul liidrid Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania?
Mitmed riigid produtseerivad oma veine. Ja neid riike on palju, nii suuri kui ka väikseid, kes oma veine valmistavad. Ja ometi, just need kolm riiki, näivad kvaliteedi ja populaarsuse osas alati teed...
Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania!
Need on need kolm riiki, kes pidevalt võitlevad parima ja suurima veinieksportija tiitli eest. Ja kuigi aeg-ajalt vaheletikkuja, näiteks Ameerika Ühendriigid, üritab turu positsiooni võita, jäävad endiselt need kolm riiki tavaliselt tippu vallutama.
Küsimus on: miks?
Mis teeb nende riikide veinid nii eriliseks, et nad kipuvad müüma üle, mis tahes teises riigis toodetud veine? Oleme välja pakkunud mõned põhjused.
Põhjus #1 - Ajalugu
Meie veebisaidi kiire sirvimine näitab, et peaaegu kõigil meie müüdavatel Itaalia veinidel on taga lugu. Tööstuses on sügav ajalootunnetus, mis pole üllatav. Itaalia inimesed on veini valmistanud sajandeid. Tegelikult valmistasid Itaaliaks saanud maa asunikud nendes piirkondades veini enne, kui mõiste "Itaalia" isegi eksisteeris.
Prantsuse veinitööstusel on sarnane ajaloo sügavus, nagu ka hispaanlastel. Mõlemas riigis on tootjaid, kes on olnud mängus sajandeid.
Ja me usume, et see ajalootunnetus on tohutu kasu nendele kolmele riigile, kui asi puudutab veine, mida nad toodavad. Tarbijatele meeldib teada, et toodetel, millele nad oma raha kulutavad, on taga lugu. Neile meeldib teada, et keegi on toote valmistamisse hinge valanud.
Ja eriti meeldib neile näha tööstust, mis on end sajandeid alal hoidnud...
Seda nad saavadki Itaalia, Prantsuse ja Hispaania tööstusharudest. Igaüks neist on üle elanud sajanditepikkuseid torme ja tulnud teiselt poolt ikka tugevamana välja. See selgitab toodetavate veinide kvaliteeti ja neid tootvate inimeste pühendumust.
Võrrelge seda sellise riigiga nagu Ameerika Ühendriigid.
Kuigi Ameerikas on palju häid veine, puudub sel riigil sama lugu kui meie kuulsal kolmikul. Ameerika on oma veinitööstuse ajaloo poolest sadu aastaid maha jäänud.
Me usume, et ajalugu mängib suurt rolli. Kuid see pole kindlasti ainus mängu tegur.
Põhjus #2 - Loodud infrastruktuur
Suure kolmiku puhul on veinitööstused eksisteerinud sajandeid. Kõik nad arenesid aja jooksul, mis tähendab, et kõik kolm riiki on teinud suuri investeeringuid oma tööstusharude infrastruktuuri ehitamisse. Iga suur veinitööstus on suur majanduslik panustaja.
Samuti on võimalus vaadelda suhteid, mida tootjad omavahel sajandite jooksul loonud. Suures kolmikus on veini müümise osas rohkem oskusteavet, kui üheski teises riigis.
See oskusteave avaldub suurepärases turunduses. See näitab end hämmastavates jaotusvõrkudes, mille need tööstusharud on loonud. Ja olemasolevad sertifitseerimisorganisatsioonid lisavad täiendavat prestiiži.
Jutu point on see, et suur kolmik juhib veini mängumaastiku, sest nad on sajandeid oma infrastruktuuri panustanud. Teised riigid võivad küll järgi üritada tulla, kuid suure tõenäosusega Hispaania, Prantsusmaa ja Itaalia jäävad alati sammu võrra ettepoole.
Põhjus #3 - Kvaliteet
Me hoiame selle punkti lühikese ja armsana...
Ükski veinitööstus ei jääks ellu, kui see ei toodaks kvaliteetset toodet. Ja jällegi on Itaalia, Hispaania ja Prantsusmaa kvaliteedi osas enamikust teistest riikidest eespool.
See ei tähenda, et ükski teine riik ei saaks toota suurepäraseid veine. Tegelikult on Ameerikast ja mujalt maailmast palju hämmastavaid veine, mida leiate Bollicine'i poest.
See tähendab, et absoluutsed parimatest parimad kipuvad tulema just nendest kolmest riigist. Ja jällegi võite tänada sajanditepikkusi teadmisi, mis läbivad kõiki kolme tööstusharu, selle kvaliteedi tagamise eest.
Põhjus #4 - Kasvav rahvusvaheline veinitarbimine
Samuti tuleb veinide puhul pöörata tähelepanu üldsuse muutuvatele isudele. Umbes sajand tagasi, oli suur kolmik endiselt domineerivaim veinitootjate seas. Kuid tööstusharud polnud nii suured kui praegu. See on osaliselt tingitud sellest, et veine oli keerulisem jagada kaugemate piirkondadesse. Paljude riikide puhul olid toona ka omad kindlad eelistused alkoholi osas.
Isegi viimasel ajal kipuvad sellised riigid nagu USA kalduma rohkem õlle kui veini poole. Siiski oleme viimastel aastatel märganud, kuidas antud suundumused muutuvad. Tundub, et väljakujunenud riikide nooremad tarbijad soovivad juua rohkem veini kui muid jooke. Ja suure kolmiku teenitud maine, näitab tihti, et just nende veinid saavad valituks.
Seejärel võite märgata veinitööstuse jätkuvat kasvu sellistes riikides nagu Hiina ja Venemaa. Need on olnud territooriumid, kus siiani pole traditsiooniliselt veine omaks võtnud. Kuid üha suurenenud huvi tõttu, on Itaalial, Prantsusmaal ja Hispaanial parimad võimalused seda ära kasutada.
Sisuliselt tagab praegu kolmeks suurimaks tootjaks olemine selle, et neist saavad ka tulevikus kolm suurimat tootjat, kuna nõudlus veini järele uutes piirkondades kasvab.
Lõpusõna
Võite pidada seda väikeseks läbilõikeks sellest, miks need riigid oma veinitööstuses kõigist teistest kõrgemalt asetsevad.
Lihtne fakt on see - nad juhivad mängu tänu pikale ajaloole, parimale kvaliteedile ja heale mainele. Ja me ei näe, et see niipea muutuks.